Buriel Kozmetik
Kişisel Bakım
“Kişisel Bakım” Olgusu ve Kişisel Bakım Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutum veTercihlerini Etkileyen Faktörler
Formülasyonlu kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin yükselişine birçok faktör katkıda bulunur. Ancak bunlardan ikisi çok önemlidir; ürün kalitesi ve marka itibarı. Ürün kalitesi kilit unsurdur. Ne kadar pazarlama makyajı yaparsanız yapın, etkisiz bir formülü veya standartların altında bir ürünün kusurlarını gizleyemezsiniz. Marka itibarı her şeyden önemlidir. Stratejik pazarlama ve PR ile birlikte değişmeyen kalite, bir markanın zaman testine dayanmasına yardımcı olur.
Kozmetik ve kişisel bakım endüstrisindeki formülasyonlu ürün üreticilerinin işi gerçekten de çok zor. Bu endüstri, moda sektörü oyuncularına benzer çılgın bir hızda çalışıyor. Bir ürün veya marka bir anda kült statüsüne yükselebilirken aynı hızla gündemden düşebiliyor. Cilde uygulanan ürünlerin yanı sıra vitaminler ve gıda takviyeleri gibi tüketime yönelik formülasyonlu ürünler üretmenin de kendine özgü riskleri var.
Kozmetik ve kişisel bakım endüstrisindeki formülasyonlu ürün üreticileri, marka itibarlarını artırırken pazar ihtiyaçlarını ve tüketici beklentilerini karşılayan yüksek kaliteli ürünleri hızlı bir şekilde nasıl sunarlar? Cevap: Formülasyon yönetimi.
Formülasyon yönetimi, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri geliştirmenin en kritik unsurlarından biridir. Markalara, perakendecilere ve üreticilere mükemmel formülasyonu sağlayan kapsamlı, gerçek zamanlı veriler sunar. Formülasyon yönetimi sayesinde güvenlik, kalite, mevzuatlara uygunluk ve hammadde izleme özellikleri tek bir yerde toplanır. Bu kritik veriler, kozmetik ve kişisel bakım şirketlerine formülasyonları optimize etme, en çok satan ürünlerin varyasyonlarını sunma ve güvenli, trendlere uygun, kaliteli ürünleri hızla pazara sunma gücü verir.
Ürün bilgileri için merkezi bir veri havuzu olmasının yanı sıra, kozmetik ve kişisel bakım sektörüne yönelik için Centric Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM), güçlü formülasyon yönetimi yeteneklerine sahiptir. Böylece, ürün geliştirmeyle ilgili tüm ekiplere %100 gerçek zamanlı verileri görme, anlık iletişim ve daha kolay işbirliği imkanı sağlar, böylece bilinçli tüketicilere güvenilir ve çok satan formülasyonlu kozmetik ve kişisel bakım ürünleri sunabilirler.
Centric PLMTM ile formülasyon yönetiminin en önemli altı faydasını keşfetmek için okumaya devam edin.
1. Güvenliği ve Mevzuatlara Uygunluğu Sağlar
2019’da Dance Moms programıyla tanınmış bir YouTuber olan JoJo Siwa’nın Claire marka makyaj seti, asbest testi pozitif çıktıktan sonra geri çağrıldı. Bu haber pek çok mecrada yer aldı ve formülasyonlu, hatta formülasyonsuz tüm ürünler raflardan çekildi. Güvenlik ve uygunluk, kozmetik ve kişisel bakım sektörü için ürün geliştirmenin en temel iki unsurudur. Markalar, perakendeciler ve üreticiler, tedarik zinciri boyunca güvenlik ve uygunluk risklerini azaltmak için formülasyon ve yönetim teknolojisini kullanarak akılcı bir seçim yapıyorlar.
Centric PLM for Health and Beauty ile kullanıcılar, ürünle ilgili tüm verileri eksiksiz görebilir ve mevzuat değişikliklerini kolayca izlemek, uygulamak, etkilenen ürünleri belirlemek ve düzenlemelere uymak için hızlı kararlar alabilirler. Entegre süreç yönetimi sayesinde kalite uygunluk kontrolleri daha kolay yapılır ve kara listedeki, yasaklı ve izleme altındaki bileşenlerden oluşan veri tabanlarıyla doğrudan bağlantı kurulur.
Centric PLM ayrıca formülasyon verilerinin pazarlama, Ar-Ge, kalite ve mevzuat ekipleri arasında paylaşımı için gerçek zamanlı iletişim imkanı sağlar. Bir formülün değiştirilmesi gerekiyorsa, Centric PLM, uyumluluk, doğru etiketleme ve güvenilir dokümanları sağlamak için mevcut yönetim süreçlerinde otomatik ayarlamalar yapar.
2. İzlenebilirliği Kolaylaştırır
Hammaddeleri nereden tedarik edildikleri, nasıl işlendikleri ve tedarikçilerin mevzuata uyup uymadıkları gibi menşe ve granüler ayrıntı düzeyine kadar izleme yeteneği, PLM’nin en önemli özelliklerinden biridir.
Centric PLM, Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımıyla sorunsuz bir şekilde entegre olduğu için, üreticiler, kontamine veya uygunsuz bir bileşenden etkilenmiş olabilecek ürünleri tespit etmek için ihtiyaç duydukları kesin ayrıntılara anında erişebilirler. Ayrıca, bu ürünün ister üretimde, ister nakliye sırasında veya raflarda olsun, yaşam döngüsünün neresinde durduğuna dair anında bilgiye sahiptirler. Hızlı tepki verebilmek ve ürünleri boş yere raftan çekmemek marka itibarına katkıda bulunur.
3. Kalite Yönetimini İyileştiri
Güvenlik ve mevzuatlara uygunluk, ürün geliştirmeye dahil olan çeşitli departmanlar için kalitenin temel unsurudur. Ar-Ge’nin bir yanlış adımı felaket olabilir. Etikette küçücük bir hata bile olsa, marka bundan etkilenir. Bu nedenle, birçok şirket, pazara yönelik formülasyonlu bir kozmetik ve kişisel bakım ürününe son onayı vermek için kalite güvence uzmanlarına sahiptir.
PLM, yatırım yapmaya değer farklı bir kalite güvence düzeyi sağlar. Centric PLM, sistem içindeki tüm kalite yönetimi verilerini birleştirir ve her ürün geliştirme ekibi üyesi dünyanın herhangi bir yerinden anında gerçek zamanlı verilere erişebilir.
Kalite yönetimi burada da bitmez. Centric PLM, kalite verilerini doğrudan formülasyon spesifikasyon şablonlarından aldığından, kullanıcıların ürün geliştirme zinciri boyunca kalite mevzuatlarını uygulayabilmesi sağlanır. Kalite yönetimi sisteminin yönetimi kolaydır, erişilebilirdir ve PLM ile sürekli izlenebilir.
4. Ürün Etiketinde Belirtilen Bilgilerin Doğruluğunu ve Geçerliliğini Artırır
Markalar ve üreticiler, ürünlerin formülasyonunu ve faydalarını bildirirken dikkatli davranmalı ve etiketlemede %100 doğruluk sağlamalıdır. Şeffaf olmazlarsa, doğru bilgi ve ürün ambalajında ve etiketinde belirtilen bilgilerin geçerliliğini sağlayamazlarsa, itibarları ve işleri riske girer.
Centric PLM’nin merkezi veri platformu, paketlemenin geçerli ve doğru bilgileri yansıtmasını sağlar. Formülasyon ve etiketleme özellikleri, kullanıcıların otomatik olarak ürün etiketleri oluşturmasını sağlar. Bir ürün formülasyonu değiştirilirse veya yeni bir ürün geliştirilirse, Centric PLM ürün spesifikasyon şablonlarından verileri otomatik olarak çekecek ve içerik listeleri, ağırlık, görseller ve menşe ülkesi gibi özellikler için gerekli veri alanlarını oluşturacaktır. Birden çok pazarda ve ülkede faaliyet gösteren kozmetik ve kişisel bakım şirketleri için de harika haberlerimiz var. Centric PLM, yerel mevzuatlara ilişkin veriler sağlayarak, birden çok dilde ülkeye özgü etiketlemeyi kolaylaştırır.
5. karmaşık Ürün Portföylerini Yönetmeyi Sağlar
Kozmetik ve kişisel bakım markalarının, perakendecilerin ve üreticilerin devamlı yeni ürün çeşitleri çıkarmaları istenir. Bunda yeni trendlerin ve sezon değişikliklerinin de payı vardır. O halde aynı anda hem tüketici odaklı trendlere hem kaliteye hem sürdürülebilirliğe nasıl odaklanabilirsiniz? Cevap, PLM’nin formülasyon yönetimi özelliğidir.
Ürünle ilgili tüm bilgiler tek bir PLM havuzunda tutulduğından, Ar-Ge ekipleri, ürün mühendisleri ve dışarıdan tedarikçiler ürünle ilgili gereken bilgilere erişebilir ve hızla analiz edebilir. Bu erişimi kolay, gerçek zamanlı bilgiler sayesinde ürün performansı belirlenir ve yeniden sipariş veya yeniden formülasyon kararlarını vermek kolaydır. Bir ürünün istenen hedeflere ulaşması için ince ayar yapılması gerekiyorsa, Centric PLM formül bilgilerini sorunsuz bir şekilde çeker ve kapsamlı güncellemeler yapılır.
6. İnovasyonu Fazlasıyla Artırır
Dijital dönüşüm, doğru PLM çözümüyle, inovasyona giden en hızlı yoldur. Kozmetik ve kişisel bakım endüstrisi son derece rekabetçidir, bu nedenle şirketler sürekli olarak yenilikçi ürünler ve iş süreçleri geliştirmek zorundadırlar
En harika ürün formülasyonunu geliştirmek ve markalaşmak sizi bir yerlere götürebilir. Ama ürün marjınızı en üst düzeye çıkarmak ve karşılığını alacağınız doğru yere yatırım yapmak için Ar-Ge, pazar araştırması ve operasyonları geliştirmeye devam etmeniz gerekir.
Centric PLM, doğru veriye herhangi bir yerden ulaşmayı ve aksiyon almayı kolaylaştıran ürün geliştirmeyi optimize eden ve ekipleri güçlendiren bir teknolojidir.
Centric PLM ile kozmetik ve kişisel bakım markaları, perakendeciler ve üreticiler, ürün kalitesini ve güvenliğini sağlamakta, pazar taleplerine yanıt vermekte ve trendleri belirlemekte rekabet üstünlüğünü ele alırlar.